1. Generelle oplysninger

TXS Data
Lille Rosengård 4
8900 Randers C
Danmark

Telefon nummer: +45 42557608
E-mail adresse: support(a)txs.dk
CVR/SE-Nr. 26551773

Bank

TXS Data bruger Sydbank som bankforbindelse.
Konto nr. 6820-0001161962
IBAN: DK2868200001161962

TXS Data tager forbehold for udsolgte varer, leverandørsvigt og forsinket leveringstid.

2. Betaling

Visa, Visa Electron, Mastercard, Bankoverførelse samt Kontakt (Kun ved afhentning af reparationer.)

Beløbet hæves først på din konto når varen afsendes.

Ved elektroniske varer (download) opkræves beløbet øjeblikkeligt efter købet.

3. Fragt

TXS Data anvender GLS som leverer tracking nummer til hver forsendelse.
Leveringstiden på lager varer i webshoppen er 1-3 dage.

4. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos TXS Data. Gælder ikke reparationer.

Fortrydelses fristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at udfylde en fortrydelses formular her.

Du kan også udfylde vores standard fortrydelses formular og sende den på e-mail til support(a)txs.dk. Du finder formularen nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

5. Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du kan kontakte os for at få tilsendt en returlabel du kan benytte. Returfragten vil da være gratis for dig.

6. Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computer software, som du har brudt plomberingen på.

Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film m.v., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes.

7. Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købs beløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.

8. Tilbagebetaling af købs beløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig med undtagelse af eventuelle leverings omkostninger senest 14 dage fra den dag, vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører automatisk pengene til din bankkonto, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Du kan bestille en returlabel hos os.

Varen sendes til:
TXS Data
Lille Rosengård 4
8900 Randers C

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.

9. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes oprette en reklamations sag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Der kan forekomme et testgebyr på kr. 250,- pr. inkl. moms, hvis det indsendte produkt testes fejlfrit hos TXS Data.

For brugte computere og hardware gælder reklamationsret på 3 måneder.

10. Varens stand ved reklamation

Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler, læsbare medier og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndterings fejl, modifikationer, installation af tredjepartsoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamations retten.

Husk at tage en kopi/backup af samtlige data. TXS Data kan ikke gøres ansvarlig for tabt data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af TXS Data måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Varen sendes til:
TXS Data
Lille Rosengård 4
8900 Randers C

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan bestille en returlabel hos os.

11. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support(a)txs.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://www.forbrug.dk/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal på https://www.forbrugereuropa.dk/

12. Standard fortrydelses formular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Til TXS Data, Lille Rosengård 4, 8900 Randers C, support(a)txs.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer.

– Ordre nummer

– Bestilt den

– Modtaget den

– Dit navn

– Din adresse

– Din underskrift

– Dato